RSS

Saturday, January 31, 2009

Nu te enerva, vorbele pot fi inselatoare ! :)


Ok, postu asta era initial un raspuns optimist pentru postu lu kiki, care e aici, si pt postu lui gabi, care e aici...dar e prea lung pt un comment
sau pentru doua :P
...so i'll say it here...

DA, invatamantul romanesc e de toata jena!
NU, nu avem profesori care sa trezeasca si alte sentimente in noi decat cele de lehamite!


Dar stai putin, in cazul de fata (jurna anu 2 stie despre ce e vb), cine e de vina? Sa-mi indrept degetul spre profesorul nonconformist, amator de glumite sarate si nesarate, uneori si prajite? Nu, nu pot. Pentru ca o fi el zapacit, uita de examene, uita ca are cursuri de predat, uita sa-si puna telefonul pe silent,dar a fost fairplay si a spus la inceputul anului cum sta treaba. Predai interviu, esti ok, nu predai interviu, spala putina.

Atunci, pe cine dau vina? Pe profu de seminar, care nu vine cu saptaminile la ore? Pe el il inteleg, isi aduna energiile creatoare pentru un seminar...Si atunci face exces de zel, de expresii ticaite, de mountain dew, si abuzeaza de parchetul ros din sala, orbitand in jurul nostru, plin de sfaturi si povete. Si pe el il inteleg ca uita de la un seminar la altul de temele care ii trebuiau predate...O sa-i dau niste ginko cand il mai vad...

Dupa cum observi, sunt foarte intelegatoare.

In schimb, nu ma pot ierta pe mine. Pentru ca stiam in octombrie ce se cere de la mine, ca student, ca jurnalist incepator.Pentru ca am asteptat sa-mi vina
ajutorul si inspiratia divina de la o institutie "academica" numita UVT. Mai bine imi puneam papuceii cei rosii si ma duceam la nenea Oz. Acelasi rezultat.
Cu secretarele, cu avizieru, cu oraru, cu profesorii, m-am cam prins cum stau lucrurile dupa un an si jumatate de facultate. Trebuie sa ne adaptam la mediu, e foarte simplu.
Mi s-a cerut o anumita tema? Pai trebuia sa o pot face ca lumea, chit ca d. Cretu n-a venit de x ori la grupa mea. Cu atatea carti de specialitate, manuale de jurnalism, introduceri s.a.m.d....i can do it :)

Ce-i lipseste studentului de la UVT? ( si nu ma refer in mod special la jurna)...Initiativa. Data viitoare, voi sti....ca nu ma impinge nimeni de la spate, ca problemele ti le rezolvi singur, mereu singur.

Si totusi :
E trist cand studentul ii reaminteste profesorului in plin examen care erau atributiile lui didactice.
E trist cand profesorul ii reaminteste studentului care ii este locul.


Dar mai bine invatam lectia asta acum decat prea tarziu...
Asa ca imi scriu acum frumos pe un post-it verde fosforescent pe care il lipesc langa pat, ceva ce a zis Ghandi odata: "Be the change you wish to see
in the world". Si ...noapte buna.

4 comments:

Unknown said...

Păi dacă e să fim autodidacţi şi ne folosim de manuale de jurnalism în lispa profesorilor, ce naiba mai căutăm în facultate?

Anonymous said...

e jenant sa nu ti vina profu la ore...si ah ma mir c-ai pus post...u must`a been really angry or somethin`...
revenind, ei au de la 40 mil in sus salar...si makar ar putea sa vina la ora, sa predea ca lumea, de intarziat toti o facem..cu u in frunte:P
si inainte de examene sa aiba bunavointa cand nu se gasesc carti si doritori sunt multi, sa faca bine sa ne imprumute materialele, pt ca de avut ei oricum le au...
nu inteleg d ce l apara tolcea p marineasa atata, cand el facea atatea diferente la examen...cu mana la tampla, cu glas molcom si privire pierduta-n butoanele de la celular, nici nu asculta cand prezentam un referat, sau mai completa pe alocuri sa ai impresia ca aude...
am constatat intr-adevar ca la jurna tre sa t zbati mai mult pt proiecte decat pt examene...
cat despre liceu...am cunoscut si eu fenomene, dar overall consider ca unde am fost eu, s-a facut, si daca invatai ce ti se dadea ramaneai cu ceva, fara sa tocesti, si daca mereai la ore si nu dormeai, trebuiai doar sa fii atent...
problema e ca pe langa moise nicoara unde am fost eu, si pe langa toate scolile astea de elita, restul 75% sunt de duzina si dascalii sunt execrabili...nu generalizez na, unii...

Laura Teodora said...

trebuia sa vii tu cu ideile tale pacifiste si cu post-it-urile hippie si sa nu-i lasi pe copii sa s-enerveze in pace! ;))
nu-i rau! :P eu sunt mai mult de acord cu tine pt ca vina noastra, a studentilor, e unde pe la mijloc. e jumatate de vina! si in final, daca vrei ceva si te intereseaza ceva, faci! plus ca o tema de-asta in 14 saptamani... nu e mult :) dar puteau si profii sa puna mai mult osu la treaba... de asemenea nu e mult sa tastezi 2 randuri pe grupu nostru cel de toate zilele in care sa anunti sa-si faca astia mici temele pt acasa :P

Anda said...

daca ar fi sa fim cu adevarat sinceri, stii si tu ca daca nu ti se cere ceva exact nu ai sa faci pentru ca iti va fi lene si pentru ca vei avea chestii mai faine de facut. tocmai pentru ca unele chestiuni sunt trecute cu vederea, invatamantul romanesc e acolo unde e. nu ai de ce sa fii pacifist cu razboinicii luminii. mentalitatea asta cu "du-te dracu ca esti simpatic" se mai potriveste doar lui dumitru dragomir, si asta tot in mod fortat. si apoi, daca am retinut ceva din vorbele asa zisilor simpatici, e faptul ca trebuie sa fim critici, rai sa ii muscam cand gresesc. cum ar mai fi interviurile daca i-am ierta pe toti ca sunt simpatici?

Post a Comment

 
//google--------------------------------- //google-----------------------------------